5 Ocak 2009 Pazartesi

Patatesli Pırasa Graten


Her mevsim ayrı sebzeler,meyveler yaratmış Yaradan..Hepsine ayrı bir tad,vitamin,fayda koymuş..Ama biz ne yapıyoruz?Onu yemem,bunu sevmem.Yaz kış aynı sebzeleri yiyip duruyoruz.Ama yetti gayri bu inatçılık!Artık değişsin bu düzen,yıkılsın bu sabit fikirlilik..(Duyan da devrim yapıcam sanacak.)
Devrim mevrim yapmadım,ama çok güzel bir pırasa yemeği yaptım.Dün ben daha pırasaları temizlerken,eşim "akşam pırasa mı yiycezzzzz?" dedi."Evet" dedim."Bu akşam menüde pırasa var.O kadar!Bitti!Arz ederim!" Napsın adamcağız.Pazar pazar pırasa mı yiycez diyerek içinden,gitti.(henüz iç sesleri duyamıyorum ama tahminim öyle yani)Hatta,akşam yemeğine tok olarak oturmak istemiş olacak ki,bir sürü abur cuburla doldurdu karnını gün boyu:)Ama yılmadım,vazgeçmedim,geri adım atmadım ve pırasa yemeğimi yaptım.Nasıl mı??


Malzemeler:


-pırasa (yarım kilo filandı sanırım)
-1 küçük kuru soğan
-1büyük patates (sarı patates fevkaladecim:))
-sıvıyağ
-tuz (Sen tuzot at tabi:))


Beşamel Sos için:


-1 yemek kaşığı un
-1 su bardağı süt
-tuz
-karabiber


Üzeri için:


-kaşar peyniri rendesi


Yapılışı:


-Sıvıyağda ince ince kıydığım soğanı pembeleştirdim (sararttım desem daha doğru olacak.Zaten hiç pembeleşmiş soğan görmedim bu yaşıma geldim)
-Pırasaları yıkadım,ayıkladım,yıkadım ve ince ince doğradım ve soğanlara ekledim karıştırdım.
-Patatesi de küplingen (aştım kendimi:)) doğradım ekledim diğerlerinin içine.

Hepsini bir güzel soteledim.Ama sotelemekle patates pişmeyeceği için,hedefime patateslerin pişmesini koyarak,su ekledim.Az az,gerektikçe ilave ettim.Ta ki,patatesler pişene kadar.O zaman suyunu çektirip altını kapadım.
Pek tabii ki,tuz ekledim.


Bu karışımı fırın kabına serdim.O orda soğuyadursun.Ben bir çırpıda beşamel sosumu hazırladım.


-unu az kavurup sütü ekliyoruz
-sürekli karıştırıyoruz.
-tuz,k.biber ekliyoruz.
-sonra da kıvamını bulunca altını kapatıyoruz.


Hazırladığım beşamel sosu pırasaların üstüne yaydım.(Beşamel sosu biraz daha fazla yapsak daha iyi olabilir.2 ölçü mesela)
Sonra da rendelediğim kaşar peynirleri en üste serptim.


Ve doooğru fırına..Derece merece bilmem..180 derece idealdir sanırım..süre de bilmem..kaşar peynirler kızarana kadar fırında kalması kafidir.Zaten hepsi pişmiş.

Pırasayı görünce mırın kırım eden eşimin yorumları (pırasa sevmeyenler için bir anlamı olur diye):

-Hımmmm çok güzel

-Pırasa tadı gelmiyor.

-Patates çok yakışmış içine.

-çok yeteneklisin..senin gibisi yok..iyi ki seninle evlenmişim.vs..(bu kısmı ben hayal ettim:))

Tarifi son günlerin popüler yarışma programından kapmıştım..O kadar yani!Bir görmiyim..

Pırasa sevmeyenlerin bu tarifi mutlaka ama mutlaka denemesini tavsiye ederim.Sevenler zaten gözü kapalı yapsın.(zor olur biraz ama neyse:)

Afiyet olsun şimdiden..

Şahane

3 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Pirasayla aram cocuklugumdan beri bozuk:) Babam icine seker katarak, yohurt katarak yedirmeye calismisti ama olmuyor olmuyooorrr. Cok sekilde denedim, en son pirasali sebze corbasiyla denedim ve son noktai koydum. Benim aram pirasayla ne yaparsam yapayim duzelmiyor. Hep ben caba gosteriyorum canim:P

Ama gecen gun arkadasta pirasali borek yiyince bir kez daha mi denesem acaba diye dusundum. Hala dusunuyorum :P

Bir kere de sizinkini deneyeyim. Ama pirasa seven arkadaslar gelirken deneyeyim de.. ne olur ne olmaz:P

Ah tabi, elinize saglik:)

şahane dedi ki...

Ben de çocukken pırasa sevmeyenlerdenim.Ispanak,bamya,pırasa hiçbirini sevmezdim.Ama sonradan pırasayı çok sevdim.Benimki de ilk görüşte aşk değil yani:)
O börekten ben de yedim.Arkadaşımın annesi yapıyor.Hamuru da el açması.Arnavut Böreği miydi adı?Boşnak Böreği mi?
Ama çok güzel..
Bence de seven birileri olsun yanınızda.Hem ziyan olmaz,hem de belki sizi etkilemeyi başarırlar:)
Ben pırasayı sevdiğim için,çok güzel desem de sizi etkilemez.Ama eşim gerçekten sizin gibi.40 yıl yemese aramaz:)
Afiyet olsun..

Polgara dedi ki...

Hayatımda okuduğum en eğlenceli yemek tarifi idi. Süpersiniz Şahane Hanım...

Related Posts with Thumbnails