15 Mayıs 2009 Cuma

Ben Simit Sev-mem!

Canlarim (Yorum birakan sayimiz yuzbinlere ulastigi icin, kendimde boyle hitap etme cesaretini buldum da:))

Amerika da yasayanlar bilirler dicem, ZIKKIMIN peki diceksiniz:)Ama bilirler, hem valla hem billa:) Buralarda simit diye bir mefhum yok. Pogaca da yook, acma da yook. Varsa yoksa, siritzel midir, pretzel midir nedir, ondan.Ona da bi lafim yok da, ortaligi buram buram yumurta kokusuna benzer bir koku sardigi icin, almadim, yemedim, etmedim, bilmem. Tadinin guzel ama sekerli olduguna dair soylentiler var.

Elbette buralarin da kendine has kurabiyeleri, unlu mamulleri var. Gercekten cok guzel tatlar yakaladigim da oldu. Ama gel gor ki, acil bir misafiriniz geldiginde, hemen pastaneye, veya "UNLU MAMULLERI" firinlarina gitme sansiniz yok. Siz arabaya atlayip, wallmarta gidesiye, misafiriniz acindan geberir gider (Allah muhafaza). Veya kotunun iyisi nevinden, acliktan zaafiyet gecirir. Ote yandan, velevki gittiniz, misafiriniz bir Turk'se ,yani 12 de gelicem deyip, 3 de gelen cinstense(!), walmarta gittiniz diyelim. O zaman da, tuzlu birseyler bulmaniz cok zor. Genellikle, marketlerden alacaginiz seyler, tatli aparatifler olacaktir.

Iste a dostlar, hal boyleyken, Amerika da, tam techizatli Cevat Kelle olmak durumundasiniz. Buzdolabinizin bir kosesinde, bir cesit pogacadir, efendime soyliyim, simit kurusudur bulundurmak farz yerine gecer.

Ben de bundan kelli, buzlugumu doldurmak icin kollarimi sivadim, ve internette sorf yapmaya basladim. Okudum ettim. Degisik ne yapsam, ne etsem derken, simit tariflerine takildi guzel gozlerim.

"Kim simit sevmez" de "kim simit sevmez". Ay ben sevmem! "Hele de kitir kitir, citir citir olursa" hic sevmem. Yumusagina simit demem, citirini hic ellemem. Bana susamli ekmek gibi gelir simit. Kuru kuru ekmek yiyormusum gibi gelir hep. Eskiden ilkokula giderken de, ablam bi gazoz bi simit alirken, ben bi acma bi gazoz alirdim. [Bak o zamandan damak tadim oturmusmus demek ki (ve daha o zamandan, disciden beri gelemezdim)].
Ama sirf hava olsun diye (havam batsin), gecen sabah uc aile piknige giderken, yaptim bu simitleri. Onlara gore, Izmir'in gevregi, Istanbul'un citir citir simitleri ayaklarina gelmisti ama, bana gore susamli ekmekten oteye gidemedi bu simitler. Yumurtaya bandim da yedim:)

Simdi simit sevenler blogumuzu protesto edecekler, yorum alanlarimiz cokecek, biliyorum ama,
Her yigidin simit yemesi de baska oluyor dostlar! Darilma gucenme olmasin lutfen. Lutfen!


~~~~
Yogun istek uzerine, tarifi aldigim siteyi yazayim.

http://acemisef.blogspot.com

Soz meclisten disari dostlar, arkadaslarima gore, simit gercekten cok guzel olmustu. Tarifte verilen olculere gore, hamuru 5 veya 6 bezeye ayirin denmis. Ben 8 beze yaptim, daha kucuk oldu. Tarif icin gercekten tesekkurler. Dedigim gibi, bu benim sahsi damak zevkim, tarife hic bir sekilde sozum yoktur.
Sevgilerimlen...

Fevkalade

9 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

aaaa e ama hani tarif? :)) Tarif isteruk :D Ben cok severim simiti. AMa citir, gevrek diye satilan takur tukur, kafana atsan kafani yaracak cinsinden olani degil, yumusacik olanini :))

Açalya dedi ki...

ben de simit tarifi vericen sandim... (gerci benim bi tarifim var, Eskisehir simidi, hem kolay hem de cok lezzetli)

tarif bu;

http://www.youtube.com/watch?v=EJ9v_EW_zrc

senin simitler de cok guzel gorunuyor yahu!

Fevkalade dedi ki...

Anne ve Bebisi,ve Acalya,

Tarifi aldigim siteyi ekledim. Denemenizi tavsiye ederim.
Afiyetlen yiyin, yedikce beni hatirlayin:)

terazining dedi ki...

Simit gercekten harika görünüyor ama sende benim gibi aradigin tadi bulanadin galiba.Kisin denemistim,kizlar bir isirip birakti,hepsini ben yemek zorunda kaldim,simdi ise kilo vermekle ugrasiyorum!Amerikada yasamak ise hem zevkli hem zor galiba anlasilan,önemli olan saglikli olmak,gerisi bos!Tarifi Türkiye dönüsü ve stoklarim bitince denemek istiyorum,son bir kez,zaten disarda satiliyor burda(Almanya!)ama ben herseyi kendim yapmayi cok sevenlerdenim.Artik benimde bir yerim var,belki ugrarsiniz,cok sevinirim...Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Bagel sevmez misin? Ben çok severdim. Hala da Maya'cığımı ziyarete gittiğimde bagel yerim, zaten evde de her an olur. (English muffin'i de severdim, bazlamaya benzetirim.) Ama tabii simidin yerini tutmaz, eh o da evde yapılmış ne güzel!

Fevkalade dedi ki...

Terazining,

Simitime laf soyletmem:)) Inan olsun guzel oldu. Sorun simitin tadinda degil zaten, benim damak zevkimde. Eminim, bu simit yagli, ve serbetli bir sey olsaydi ben bayilirdim. Cunku nerde cok kalorili bir sey varsa, ben hastasiyim. Bu yzuden 2,5 yildir muebbet rejimdeyim:(

Fevkalade dedi ki...

Tijen Hanim,

Evet, ismi bagel di mi bunlarin? Ben hic yemedim. Kokusu biraz agir gelmisti, sanirim ondan yemedim.
Soyle kokusuz bir yerde rastgelirsem, mutlaka denicem:)

ayliz dedi ki...

çok güzel görünüyor insan oğlu herşeyi beyenmek illede yemek zorunda değilya sizde sevmeyebilirsiniz.
ah ah o smitler burda olacakki yanınada bikaç zeytin bide paşa çayı ohhhh

daha kahvaltı yapmadım gidip simit aldıracaksınız bana yahuuuuu

KOSEMINDERI dedi ki...

Bende Amerikada yasiyorum vedediklerine kesinlikle katiliyorum. Bizim iki saat uzaklikta bir turk marketimiz var veoraya gitmek her zaman mumkun olmuyor. Biraz sansli olacagiz ki gittigimizde simit alma sansimiz oluyor ancak simit konusunda monopoly oldugu icin pekte ucuz satmiyor. Sozun ozeti bende evimde simit ve pogacayapmak istiyenlerdenim. Cok guzel bir pogaca tarifi buldum vesitemde yayinladim. Simit tarifim eksikti. Onuda sizden aldim:) Ellerinize saglik. Denemek istiyorum ins. Bu arada, seker hamurlari ile ilgili bir soru sormussunuz. Hic hazir seker pastasi yemedim. Zaten Amerikadaki pastalarda birsseye benzemiyor normalde. Kendi yaptigim kekte, kremasini ve kekini kendim hazirladigim icin istedigim yogunlukta yaptim ve sevdigim meyveleri kullaniyorum. Seker hamurlarini ise hem cok ince acip susluyorum hemde yerken ayirip yiyorum. Dediginiz gibi sadece goruntu de guzeller. Ama dedigim gibi icini istedigim gibi ben yapiyorum ve normal bir pastadan hic birfarki kalmiyor. Umarim sorunuzu cevaplamissimdir:) Yorumlarda gorusmek uzere.

Related Posts with Thumbnails